Hjem Trening Antrekk Tips Kosthold Foto

Tips

Linkerunde, jeg linker deg!

Hei! 

Så siden jeg kjeder meg litt og vil ha litt flere blogger å titte innom nå så skal alle som kommenterer dette innlegget få seg selv linket på min blogg. Det blir et innlegg med bilde fra hver blogg og link, så legg igjen en kommentar!


Bilde jeg redigerte på skolen for noen dager siden. 

DIY maske til maskerade ball!

Hei! 

Jeg og Eva har nettopp laget maskerade masker til bursdagen til Martine! Så nå har det blitt glitter, maling og rhinestones overalt her! Ikke at det er så lett å lage en maske, og få den fin. Heller ikke noe lettere når det er blitt en konkuranse oss i mellom om å lage den fineste. Eheh. Oss jenter altså! 

Så tenkte jeg at jeg kanskje skulle kunne lage sånne på bestilling til dere? Om noen kanskje hadde lyst til å kjøpe. Det hadde vært utrolig kult! Jeg syns det er så artig å lage disse, at det hadde bare blitt enda kulere om noen faktisk ville kjøpe en! Så da er det bare å skrike ut om du trenger en maske! 

Hva syns du om masken jeg har laget? Har du lyst på en sånn? 

 

Hvordan få "lik meg på facebook" link

Hei! 

Siden jeg har fått et spørsmål fra Caroline Cellist (link) om jeg kunne fortelle hvordan jeg fikk linken til facbook siden min i sidemargen på bloggen. Det er faktisk enklere enn man tror! 

Gå inn på deisgn -> rediger -> Maler -> og så finner du " <tag:include module="sidebar"></tag:include> " og limer inn denne koden under " <div><p><a href="LINKEN TIL DIN FACEBOOK SIDE" target="_blank">Lik meg på facebook her</a></p> "  
NB! husk å bytte ut "LINKEN TIL DIN FACEBOOK SIDE" med linken.

 

Så skal det komme inn på bloggen din! Håper dere forstår hva jeg mente og hvis dere lurer på noe så er det bare å legge igjen en kommentar her så skal jeg hjelpe dere. Tusen takk for spørsmålet, håper på flere i fremtiden :) Nå drar jeg til Nina for å ta noen bilder og gå en lang tur! 

Så hadde det jo vært kos om dere ville like meg på face da? Her er linken!

Hva syns du om svaret mitt? Var det til hjelp?

" Tar det i morgen"

Er det noe man ofte sier til seg selv er det "tar det i morgen" og "tar det etterpå", selv om man egentlig har tid akkurat der og da! Dette gjelder ikke bare trening men også alt annet som f.eks. lekser. Hvor ofte har du ikke utsatt leksene dine til siste liten eller droppet dem? Hva får du ut av det, jo du lurer deg selv. Du vil ikke lære noe av å droppe det. Samme gjelder trening, sier du " i morgen" hele veien fra høsten til neste vår vil ikke sommerkroppen komme. Du trener ikke av å si "i morgen", hadde det vært så lett hadde vi jo alle hatt perfekte trente kropper. 

Målet er da og komme over det lille steget og si "jeg tar det nå" og faktisk utfør det. Selvfølgelig fines dager man rett og slett ikke har muligheten, men du klarer å slenge på 20-30 situps eller 20-40 knebøy selv om ikke sant? Og vips så har du gjort noe den dagen også. Husk at alt er bedre enn ingenting! Hvis du tar noen øvelser når du står opp, noen når du kommer hjem og noen før du legger deg så har du mange og plusse sammen. Ikke nok med det men for hver gang du har blitt sliten i musklene så jobber de fortsatt selv om du er ferdig med øvelsen for den gangen. Hvis du da holder på sånn hver dag vil sommer kroppen komme fort. Men, det er også viktig å ha dager der du virkelig trener hardt! Så når du har tid kan du ta skikkelig i, men ellers kan du "holde det ved like" med småøvelsene. 

Så da håper jeg alle kan kommer over knekken og si "jeg gjør det nå! " og ikke utsett det, for det er faktisk din egen helse og kropp det er snakk om. Du er den som må gjøre forskjellen, skill deg ut fra mengden og faktisk gjøre en innsats! Hvis det er vanskelig å få deg inn i rutinen så kan jeg trøste deg med at det tar 21 dager før det er en vane. Altså 3 uker før du føler at det er riktig å skulle trene ofte og du bare gjør det. Og hvis ikke det hjelper så sett deg selv mål. Det er vanskelig å trene uten noe mål og mening. Er grunnen din til å trene at kjæresten din sier det kan du ligse godt gi opp! Du må trene for deg selv, for at du skal føle deg vell og bra ikke for at noen andre skal føle seg bra med deg. Hvis målet ditt er å bli raskere eller mere utholden en kjæresten eller en venn derimot kommer konkurranse instiktet inn og du vil lettere klare målet ditt! 




Hva sier du? Vil du si "jeg tar det nå" eller "jeg tar det i morgen"? Hva skal til for at du endrer holdning?

Motivasjons video!

 

Fant denne på Youtube.com og fant den passende for bloggen! Litt inspirasjon til dere og noen generelle tips. Det kommer alltids godt med! Så håper jeg dere koser dere nå som snart sommerferien er her! Ikke lenge igjen nå. 

Hva syns du om videoen? Vil du ha mere slike videoer på bloggen?

Oh I swear to you I'll be there for you this is not a drive by

 

On the other side of a street I knewStood a girl that looked like youI guess thats deja vuBut I thought this can't be trueCause you moved to west L.A or New York or Santa FeOr where or ever to get away from me
Oh but that one nightWas more than just rightI didn't leave you cause I was all throughOh I was overwhelmed and frankly scared as hellBecause I really fell for you
Oh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive byJust a shy guy looking for a two plyHefty bag to hold my loveWhen you move me everything is groovyThey don't like it sue memmm the way you do meOh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive by
On the upside of a downward spiralMy love for you went viralAnd I loved you every mile you drove awayBut now here you are againSo let's skip the "how you been"Andget down to the "more than friends" at last
Oh but that one nightIs still the highlightI didn't need you until I came toand I was overwhelmed and frankly scared as hellBecause I really fell for you
Oh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive byJust a shy guy looking for a two plyHefty bag to hold my loveWhen you move me everything is groovyThey don't like it sue memmm the way you do meOh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive by
Please believe that when I leaveThere's nothing up my sleeve but love for youAnd a little time to get my head together too
On the other side of a street I knewStood a girl that looked like youI guess thats deja vuBut I thought this can't be trueCause
Oh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive byJust a shy guy looking for a two plyHefty bag to hold my loveWhen you move me everything is groovyThey don't like it sue memmm the way you do meOh I swear to youI'll be there for youThis is not a drive by


Jenter, styrketrening og vekt

Det er så alt for mange jenter der ute som er livredde for å trene styrke i redselen mot å bli stor. Dette er så dumt, for styrke gjør deg ikke stor og bodybilder aktig. Du blir bare sterk, får definerte muskler og holder deg lettere i form. Ikke nok med at vi jenter er så redde for å bli store å muskuløse, men vi tenker alt for mye på vekta. Vekt er ett tall, ikke noe du kan kjenne å føle på fordi muskler veier mere enn fett og kropsbyggningen din kan veie en del. Det er så utrolig feil at vi jenter tenker på å veie minst og ikke på å se best ut. Vi burde heller ta frem målebåndet og bruke det som inspirasjon til å gå ned cm ikke kg. For du kan nemlig se cm'erne! Og det kan andre. Dermed vil du se resultater av treningen og det vil få deg til å holde motet oppe mot drømmekroppen. 

Så alle sammen, tren styrke! Hverdagen blir lettere, fordi du er sterkere. Du kan kanskje jobbe enda hardere på jobb eller får bedre karakterer i gymmen. Hvis du kombinerer styrke med utholdenhet kan jeg love deg at drømmekroppen er kortere unna enn du tror. Jeg har selv begynt å trene mere i det siste, fordi det snart er sommer og jeg vil se bra ut. Og jeg har aldri merket at ting har skjedd så fort! Bare på 3-4 uker gikk jeg ned en buksestørrelse og jeg vil si at magen er blitt strammere og midjen smalere. Jeg har heller ikke endret noe på kostholdet mitt, jeg spiser det jeg vil og det gjør meg ingenting! Ikke nok med det, men etter jeg begynte å trene mere så har søtsuget forsvunnet. Jeg har ikke lengre lyst til å poppe i meg masse godteri eller popkron. Jeg klarer rett og slett ikke spise mere enn litt. Alt har bare blitt mere positivt. Du får mere energi i hverdagen og du får ikke ett like stor størsug. 


Min inspirasjon, victorias secret modellene. 

Muskler forbrenner fett, la oss si du ikke har noen muskler i armene så trener du dem opp så du har fått et kg muskler til sammen på dem. Da vil den kg muskler klare å forbrenne 3kg fett på ett år! Uten at du trener musklen hver eneste dag, men den må jo oppretholdes da. Fordi den musklen trenger "mat" for å holde seg vedlike. Gir ikke den en god grunn til å få litt muskler på kroppen så vet ikke jeg! :)

Sexy and i know it. Kanskje denne får deg til å ville trene? 

Så finn den en inspirajon eller ett mål, tren både utholdenhet og styrke og spis akkurat det du vil. Husk å mål cm i stede for å gå på vekta. Mye smartere spørr du meg! :)




4 Grunner til å trene rumpa!

Det er sikkert mange der ute som tenker, åh jeg vil ned i vekt men ikke trene styrke da blir jeg stor. Det er så feil! Et kilo muskler forbrenner 3kg fett i løpet av ett år, enn hvis du ikke hadde den musklen. Greit nok, muskler veier mere enn fett. Men der igjen er bare vekt et tall. Det er cm som teller. Du kan ikke se kilo, du kan se cm. Det gir mening eller? 
Derfor har jeg noen tips til hvorfor du skal trene rumpa!

  • Det er den største musklen i kroppen. Dermed forbrenner den mest! Ikke så dumt det?

  • Man sitter mykere. Det sier seg selv, har du masse muskler i rumpa sitter du jo ikke lengre på "rumpe bena" Derfor er det lurt å trene den opp hvis du har vondt med å sitte på hardeunderlag lenge. Det vil hjelpe!

  • Det ser bra ut. Ingen kan si i mot meg på at en sprett rume ser bra ut vel? Det er hvertfall hva jeg øsnker meg til sommeren! Alle klær sitter så mye bedre når du har en trent rumpe, og du får mange flere misnunnelige blikk.

  • Det er enkelt! Du trenger bare ta knebøy som hoved øvelse. Det fins også mange andre men den øvelsen har hjulpet meg langt på vei! 

Hva  syns du om tipsene? 

En dronning på kjøkkenet + laks oppskrift!

Nå har jeg nettopp satt dette deilige måltidet inn i ovnen! Gleder meg til det bli ferdig så jeg kan smake på det! Har ikke prøvd å lage dette før, men så det på en blogg og fikk inspirasjon. Det er super enkelt å lage og du føler deg som en dronning på kjøkkenet når du lager noe så sundt og godt! Tror faktisk det er lavkarbo også, men det var ikke meningen å skulle lage noe lavkarbo. Jeg er et høykarbo menneske! Mitt motto er " spis hva du vil så lenge du trener! " Smart hva? 




Ingridienser:
Laks med litt søt chilli på.
En liten pakke desserfløte
Brokkoli
Gulerøtter
Løk
Du kan også tilsette paprika.

Stekes på 200 grader midt i ovnen i 20minutter :)



Nå skal jeg snart ta det ut! Gleder meg, også får jeg dekke på bodet. Hehe, jeg blir yndlingsbarnet i huset nå. Ikke noe arv på deg Stian! (noe vi spøker med, jeg og han) Joda, jeg tror jeg skal lage en videoblogg i dag også, vi får se hvor mye tid jeg har i dag. Har som vanlig masse lekser. Ehehhee. Blogges! 

Har du laget noe godt til middag i det siste? Hva syns du om min lille middags oppskrift? 

Blogg vurdering

Hei dere! 


Klikke på bildet for å komme til bloggen.

Dette er da bloggeren jeg skal vurdere. Og her kommer vurderingen! 

Design: Veldig fint, enkelt og greit. Skriftstørrelsen er litt liten men det fungerer. Kunne kanskje vært fint med bilde av deg i headeren men sånn designet er funker helt fint :)

Innlegg: Innleggene er bra! Litt tekst og bilde, kunne kanskje hatt flere bilder men ikke noe must. Bildene er innleggs relaterte og passe fint inn. Teksten er heller ikke for lang at den kan bli kjedelig! Supert! 

Skrive måte: Burde kanskje hatt teksen litt større det gjør det lettere å lese, men det som står er bra! Du skriver voksen og har veldig lite skrivefeil. 

Helheten: Jeg syns bloggen er bra! Den er søt og koselig å komme inn på. Ingen forstyrrelser så man kan lett konsentrere seg om innleggene og det som er viktig :)

Jeg gir bloggen en karakter 4 ! 

Hva syns du om vurderingen? Har du tittet innom denne bloggen før?

6 tips til å få langt sunt hår!




Jeg er kanskje ikke helt den rette til å skrive om dette akkurat nå etter den lille krisen min med hjemme blekningen, men før den krisen hadde jeg ganske langt hår. Det var ikke i så veldig dårlig stand heller. Jeg er kanskje ikke den flinkeste til å ordne med det, men det begynner å hjelpe. Her er hvert fall mine tips!

1.  Ikke vask håret hver dag. Da vil du vaske bort alle de normale oljene i håret og det tørker mye fortere ut. Ikke nok med det men hodebunnen vil også produsere mere oljer oftere, og du får fet hodebunn. Derfor ikke vask håret hver dag, du ender bare opp med tørt og fett hår. 

 

2.       2. Bruk en hårkur. Jeg har en liten regel for meg selv når det kommer til hår produkter, den går ut på at jeg bruker hårkurer for å bygge opp slitt hår. Jeg har bestemt at jeg ikke skal kjøpe fuktighets kurer, eller jeg har en fuktighets kur. Men jeg skal heller kjøpe sjampo og balsam for tørt hår. Dermed så får jeg fuktigheten gjennom balsamen og reparasjonene gjennom kuren.

3.      3.  Ikke bruk så mye varme. Når du bruker rettetenger, hårføner, krølltenger og kreppetenger så tørker du og svir håret ditt. Dette tørker ut håret ditt som gjør at du fortere får slitt hår. Og da splittede tupper og må klippe deg. Hvis du skal bruke noe av dette brukt det med måte og bruk alltid varmebeskyttende produkter først!

4.      4. Spis og tren. Ja, det funker faktisk! Hvis du får i deg nok B-vitaminer så blir håret ditt sterkere og finere. Hvis du spiser riktig og får i deg nok frukt og grønt vil du ikke ha mangler på vitaminer osv. Derfor blir håret penere og sterkere. Når du trener får du i gang blodsirkulasjonen i hele kroppen og kroppen blir bare bedre, det samme med håret! Og økt blodsirkulasjon gir jo raskere hårvekst, ikke sant? Så få i deg 5 om dager og ta en time bevegelse hver dag, håret og kroppen din vil takke deg!

5.       5. Maser hodebunnen. Ikke bare er det deilig men det øker blodsirkulasjonen og håret vokser fortere. Det blir også sunnere, men har du fett hår bør du unngå å ta på hodebunnen din! Da kan det være lurt og bli kvitt fettet først.

6.      6.  Klipp håret. Det hjelper å klippe håret rundt en gang i måneden, men bare de nederste tuppene! Du trenger ikke klippe det så mye som en gang i måneden men hvis du ser det er slitt så ta det med en gang. Slitt hår spiser seg nemlig bare oppover. Noe som gjør at det ikke blir noe lengre!

Så dette er da mine tips til dere, og da noen ting som har gjort at håret mitt fortsatt sitter fast på hodet mitt etter blekingen. Neida det var ikke så farlig. Men selv om jeg ikke følger alle tipsene til punkt å prikke så kan det hjelpe mye å tenke på det og prøve. For ingen ting kommer av seg selv.

Følger du noen av tipsene? Hva syns du om dem? Noe å legge til?

Matrix, film anbefaling

I over i går så jeg, Kevin og lillebror film nr 1, og i dag venter nr to! Skal bare få den over på minne penn så er den i boks :) Vil virkelig anbefale de filmene! De er bra. 

Har du en film å anbefale? Har du sett Matrix Reloaded?

Salg på yndlings siden min!

Ville bare dele med alle dere flotte leserene mine at det er salg på www.cherryculture.com. Der de selger yndlings merket mitt, nemlig NYX! Og nyx er ikke dyrt der fra før av heller, så man får lurt med seg mange godbiter for rundt 200kr derfra! Det eneste som er litt kjipt med siden er at frakten er så dyr, derfor er det best å handle nå når det er 20% salg. Så du kan spare den inn igjen :) Ellers kan jeg fortelle at uansett hvor mye du handler for så skriver de utrolig alv verdi! Jeg handlet for rundt 250-300kr sistgang og det stod på pakken at verdien var 8dollar. Hehe :)

Løp og kjøp! 

 

Liker du merket NYX? Har du handlet der før?

MOROCCANOIL

Nå går det en konkuranse på blogg.no der 40 aktive bloggere kan vinne moroccanoil. Dette er en ekslusiv olje som skal gjøre håret ditt vakkert og mykt. Noe den gjør! Jeg har før prøvd den i salongen, og den er bra. Men jeg eier ikke disse produktene selv, derfor er jeg med i konkuransen der jeg kan vinne de! Og anbefaler også dere mine kjære lesere å bli med, så vi alle kan håpe på å vinne. Så får den heldigste bloggeren vinne :) 

Er du med?

cutrinsample

Farsdags gave tips

Nå på søndag er det jo farsdag! Og jeg og broren min har alerede fikset noe fint noe til pappa. Han får et par hansker i ekte skinn. Som han valgte ut selv, men han må jo få prøvd og si hvem han liker! Så første tips er å spørre pappaen sin hva han ønsker seg. Hehe, lurt ja?  Ellers har jeg noen basic tips til en flott gave! 

Trinn 1. Lag et kort selv. Endten du velger å tegne den, scrap book lage den eller finner på en eller annen måte så er jeg 100% sikker på at han blir mye gladere for noe du har laget enn noe du fant på Nille til 10kr. 

Trinn2 .Finne på  en gave, eller noe dere kan gjøre sammen. Du kan lage yndlings retten hans til middag, gi han det hjemmelagde kortet/tegningen og servere en god desert. Ellers her har du noen gave tips. 
Hansker, vi er på vei inn i vinter tidene!  
 

Skjerf. 

Bøker, eller en bok.

Lomme bok.

Trinn tre. Overask han på morgen! Trenger ikke være et must men det er jo koselig :) Kos dere med pappaen deres! 

Hva skal du gjøre for faren din? Feirer dere farsdag?  

Rokkering trening

På fredag var jeg på obs og fant tilfeldigvis meg en rokkering til bare 149kr! Utrolig bra pris for en rokkering med vekt. Jeg har lett etter en sånn lenge, men orker ikke betale 300-400kr for en. Da er det andre ting som frister mere. Men så fant jeg denne. Har prøvd å rokke før, siden mormor har en og jeg fikk leke med den i vinter og siden den gang har jeg ønsket meg en selv! Selv om hennes er litt tyngre enn min da. Det er super gøy å rokke. Så anbefaler alle å prøve. 
 

Derfor er rockeringen effektiv

Den klassiske øvelsen, der ringen holdes i bevegelse rundt midjen, krever nøyaktig koordinasjon mellom alle kroppens muskler. Samtidig er du nødt til å holde et visst tempo, og det forbrenner energi. Ingen øvelser kan få fettet til å smelte eksakt rundt livet og hoftene, men midjemålet kan bli betydelig mindre av at du rocker likevel. Svingningene aktiverer og styrker de dyptliggende magemusklene, som har en tendens til å bli slappe hvis du sitter mye stille. Gir du alt du har med ringen, er det pulstrening tilsvarende en jogge-/løpetur, powerwalking eller en step-/aerobictime på treningssenteret.


Her skal det kommes i form! 

Du kan lese mere her:
http://iform.nu/trening/treningsprogrammer/rockering-6-ukers-program - 6ukers trenings program.
http://iform.nu/trening/treningsformer/fa-sving-pa-formene
http://iform.nu/trening/treningsformer/resultater-med-rockering
 - Resultater med rokkering.

Har du prøvd rokkering? Har du lyst på en?

Få penger for å shoppe

Tenkte å tipse om denne siden, der man kan få tilbake penger for å kjøpe ting. Nemmelig Kickback.

Så meld deg på ved denne linken -> her <-- eller trykk på bildet og få tilbake pengene dine :)

Pluss hvis du melder deg inn via meg får du 3kommentarer på din blogg, ved og kommentere dette innlegget.

Er du med? 

Gratis frakt på blush!

Mye å spare, frakten er på normalt 70kr, å skal du ha noe så kjøp det nå! :)

Handler du der ? Mye billig nå! 

Ser du på serier på tv?

Men får ikke med deg alle episodene? Eller ikke gidder å sitte foran tv til samme tid hver dag / uke? 

Da vil jeg tipe om denne siden. Fant ut av den i går gjennom en blogg, så tenkte jeg kunne dele den med dere, for jeg syns den var drit bra! Ok, kanskje ikke den beste kvaliteten. Men herregud det er gratis. Det eneste dårlige er reklamen som popper opp innimellom. Men det går fort å klikke den ut! Bare pass på å klikk på krysset, ellers kommer det sikkert enda mere opp.

Bare en liten anbefaling. Nå må jeg ordne meg og spise osv før jeg skal til kjæresten min! Gleder meg masse til å se han igjen. thih. 

 

Har du vært på den siden? Hva skal du i dag?

Hvordan få lesere og kommentarer

Det er utrolig mange som sliter med det føler jeg. Og mange som roper om hjelp, ikke det at jeg har så mange lesere at jeg er en super hjelp. Men jeg vet hva som tiltrekker folk, jaffal til bloggen min! 

 

- Legg til venner på blogg.no, jeg har 415 venner dette gir meg rundt 50lesere daglig bare ved å poste et innlegg så vennene ser det. Enkelt! Men det tar litt tid å legge til alle folkene da, men totalt verdt det.

- Bruk bloggtrafik sider, jeg kan tipse dere om denne<-- som funker fjell for meg. Har fått opp til 100 lesere på null tid. Du får 33 lesere bare ved å melde deg inn, og det eneste du gjør på siden er å trykke på en knapp, enkelt?

- Kommenter andres blogger, men for all del IKKE reklamer for din egen. Seriøst jeg vet ikke om noe verre en " fin blogg, kommenter min" Kommentarer, det funker ikke. 

- Ha et ryddig design, ikke for mye ikke for lite. Og hold deg til nøytrale farger som passer sammen. Sorte blogger blir jeg trist av å lese på. Er personen deppa?

- Skriv ordentlig, ikke dialekt. Jeg klarer ikke dialekt blogger, blir så ork å lese dem på en måte. Teksten er jo tross alt hovedpunktet med bloggen din! Det er jo det som forteller om deg og det du vil få frem her i verden.

-Ha bilder. Det fins ikke noe kjedeligere enn en blogg uten bilder, jeg titter ikke innom ofte hvis det ikke er bilder i innleggene, boring. Og for all del, ikke ha dårlig mobil kvalitet og bilder som ikke er store nok til innleggene. Skaff deg en ok kamera fra elkjøp til 500kr da? De klarer å ta bra bilder de fleste billig kameraene! 

 

- Skriv intresange overskrifter, hvis du skriver noe som "min dag" så vil veldig få klikke seg inn på den. Men hvis du har med outfiten i det innlegget så skriv heller "outfit *dato* " Eller "dagens anntrek" Og vips du har trukket til deg mange lesere. Men for all del ikke overdriv. Jeg er gravid innleggene er av mote folkens ;)

-Ha spørsmål i slutten av innleggene, dette gjør så folk kan kommentere lettere hos deg. Du kan få billige kommentarer der, selv fra folk som ikke leser innleggene dine. Du slipper lett unna dumme folk som skriver bare fin blogg osv. De kan heller svare på spørsmålet, så slipper de å lese også!

 

Har du noen flere tips? Syns du tipsene er bra?

Stine Edvinsen

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Stine Edvinsen og er 17 år!

Dette er nå en "sommer trenings blogg" Altså jeg vil skrive om trening og kosthold, men blogge mest denne sommeren. Kan hende jeg fortsetter etter sommeren hvis det er en suksess men jeg kommer ikke fult tilbake før sommer ferien. Jeg har blogget i 3 år og trives med det. Håper du vil følge med !

Er det mere du lurer på så kan du lese mere om meg her.

Lik meg på facebook her

hits