Hjem Trening Antrekk Tips Kosthold Foto

juni 2012

Endelig fått jogge!

Nå har jeg hatt mange dager inne, altså 12 dager uten trening! Nesten to uker det. Bare fordi jeg har vært syk, vært hjemme fra skolen i to dager med feber og hatt en hals/nase/bihuler som har vært helt tett. Ikke de beste 12dagene for å si det sånn! Ikke nok med det men det var kjempe vær når jeg var syk. Haha, er ikke det typisk? 

Endelig fikk jeg da tatt meg en tur! Merket at det var en stund siden sist nå ja, men jeg klarte 6km jogging! Og så koste jeg meg litt i fjæra. Det er så pent her i Bodø, hos mormor og morfar. Så jeg tror nok jeg tar en tur ut i morgen også! Så blir jeg så sporty og fin nå som det er sommer. Kostholdet her oppe er en annen sak, kan si at  jeg spiser mye og det er ikke alltid like sundt. Men det kommer seg når jeg kommer hjem! Da blir det vann og knekkebrød som venter. Neida!

 

På vei til kaldere strøk

Hei! Da tester jeg ut blogg.no sin iPhone app for å fortelle at nå sitter jeg på bussen på vei til Gardermoen! Om ikke mange timene (4-5) sitter jeg hos mormor og morfar i Bodø. Iiiik! Gleder meg :)

Hva skal du i sommer?

Grønt og fint

Hei! Da var det så å si sommer ferie. Som betyr at jeg er tilbake, og nå skal jeg være skikkelig flink. Haha, morsomt hvordan bloggere kaller seg selv flinke ved at dem blogger ofte? Det gjør deg jo ikke akkurat flink bare ved å blogge. Neida! Fra spøk til alvor, jeg har vært skikkelig syk de siste tre dagene og er ikke helt frisk enda men jeg gidder rett og slett ikke være inne mere. Desverre for meg var det ikke noe skole i dag, men da drar jeg heller ut med venninnene mine på shopping. Much better. 

Det har vært så fint vær de siste dagen og jeg har ikke fått vært ute i det hele tatt! Så nå skal det tas igjen. 

Det kommer forresten et nytt design nå i nærmeste fremtid! Gleder meg masse til å vise dere det! Har jobbet skikkelig med det nå som jeg var syk. Ikke at det er så hardt arbeid, men tidkrevende kan man si. Hehe. 

Hva er dine planer for dagen? Gleder du deg til det nye designet?

Litt variasjon i treningen



Hei! 

I dag var planen å svømme tre kvarter/ time, men neida! Sarpsborghallen var stengt for sommeren den. De har tydeligvis tidligere ferie enn skolene, jaja. Så da ble det sykkeltur isteden for! Syklet hele 12km, noe som er ganske slitsomt når man er i såpas dårlig «sykkel form» som meg. Hehe. Nå skal jeg straks kjøre styrke på mage, armer og rumpe. Lurer litt på om jeg skal legge på lår også, men med tanke på at de tre andre allerede tar 30minutter frister det ikke veldig. Jeg prøver å få litt variasjon i treningen min nå, for å få raskest og best resultat. Ikke bare for å se bra ut men også for å føle meg bra. Det som er så supert med all treningen jeg har hatt i det siste er at jeg blir så glad og fornøyd. Jeg kan titte ned på magen min og tenke at «en dag blir den markert» og «den er blitt strammere nå», dette gjør meg så mye mere fornøyd med meg selv! Og jeg elsker det, alle burde være fornøyde med kroppen sin uansett hva det måtte koste.

Så derfor oppfordrer jeg alle til å prøve ut nye ting hele tiden, selv om du har funnet noe du liker! For da kanskje du finner flere ting du liker og trenger ikke gå lei av trening. Positivt positivt positivt!

Så lurer jeg på om jeg skal legge med et bilde av magen nå, og så kunne se forskjellen fremover. Så en ukentlig oppdatering på hvor langt jeg har kommet eller hva jeg har oppnådd? Høres det bra ut?

" Tar det i morgen"

Er det noe man ofte sier til seg selv er det "tar det i morgen" og "tar det etterpå", selv om man egentlig har tid akkurat der og da! Dette gjelder ikke bare trening men også alt annet som f.eks. lekser. Hvor ofte har du ikke utsatt leksene dine til siste liten eller droppet dem? Hva får du ut av det, jo du lurer deg selv. Du vil ikke lære noe av å droppe det. Samme gjelder trening, sier du " i morgen" hele veien fra høsten til neste vår vil ikke sommerkroppen komme. Du trener ikke av å si "i morgen", hadde det vært så lett hadde vi jo alle hatt perfekte trente kropper. 

Målet er da og komme over det lille steget og si "jeg tar det nå" og faktisk utfør det. Selvfølgelig fines dager man rett og slett ikke har muligheten, men du klarer å slenge på 20-30 situps eller 20-40 knebøy selv om ikke sant? Og vips så har du gjort noe den dagen også. Husk at alt er bedre enn ingenting! Hvis du tar noen øvelser når du står opp, noen når du kommer hjem og noen før du legger deg så har du mange og plusse sammen. Ikke nok med det men for hver gang du har blitt sliten i musklene så jobber de fortsatt selv om du er ferdig med øvelsen for den gangen. Hvis du da holder på sånn hver dag vil sommer kroppen komme fort. Men, det er også viktig å ha dager der du virkelig trener hardt! Så når du har tid kan du ta skikkelig i, men ellers kan du "holde det ved like" med småøvelsene. 

Så da håper jeg alle kan kommer over knekken og si "jeg gjør det nå! " og ikke utsett det, for det er faktisk din egen helse og kropp det er snakk om. Du er den som må gjøre forskjellen, skill deg ut fra mengden og faktisk gjøre en innsats! Hvis det er vanskelig å få deg inn i rutinen så kan jeg trøste deg med at det tar 21 dager før det er en vane. Altså 3 uker før du føler at det er riktig å skulle trene ofte og du bare gjør det. Og hvis ikke det hjelper så sett deg selv mål. Det er vanskelig å trene uten noe mål og mening. Er grunnen din til å trene at kjæresten din sier det kan du ligse godt gi opp! Du må trene for deg selv, for at du skal føle deg vell og bra ikke for at noen andre skal føle seg bra med deg. Hvis målet ditt er å bli raskere eller mere utholden en kjæresten eller en venn derimot kommer konkurranse instiktet inn og du vil lettere klare målet ditt! 




Hva sier du? Vil du si "jeg tar det nå" eller "jeg tar det i morgen"? Hva skal til for at du endrer holdning?

Motivasjons video!

 

Fant denne på Youtube.com og fant den passende for bloggen! Litt inspirasjon til dere og noen generelle tips. Det kommer alltids godt med! Så håper jeg dere koser dere nå som snart sommerferien er her! Ikke lenge igjen nå. 

Hva syns du om videoen? Vil du ha mere slike videoer på bloggen?

Stine Edvinsen

Hei og velkommen til min blogg! Jeg heter Stine Edvinsen og er 17 år!

Dette er nå en "sommer trenings blogg" Altså jeg vil skrive om trening og kosthold, men blogge mest denne sommeren. Kan hende jeg fortsetter etter sommeren hvis det er en suksess men jeg kommer ikke fult tilbake før sommer ferien. Jeg har blogget i 3 år og trives med det. Håper du vil følge med !

Er det mere du lurer på så kan du lese mere om meg her.

Lik meg på facebook her

hits